Efterår

Vejret er omskifteligt, og det er tilstanden på min gamle http://farmer.smartlog.dk/ også.
Den gamle blog har været nede to gange i forgangne uge, så jeg må se at få vænnet mig til denne platform, som forhåbentlig er mere stabil.

Vi har i forgangne uge haft den første svage nattefrost og det har kølet jorden så meget, at det lykkedes at få sprøjtet mod græsser i vinterrapsen. Dette græsmiddel kræver lave jordtemperaturer for at virke, så det kan være et problem at finde et godt sprøjtetidspunkt, hvor jorden er kølet ned og samtidig er farbar for traktor og sprøjte.

Naboens majs blev høstet for 2 dage siden. Nu bliver det spændende, om det giver mulighed for et godt gåsetræk. Jeg var inviteret på jagt i går, så jeg kunne ikke holde marken under observation. Det vil jeg gøre, når det begynder at lysne om lidt.
Her lige et spindelvævsbillede fra i søndags, blot for at checke billedfunktionen.

p1060644-2

One thought on “Efterår

  1. Donald

    Ja jeg håber også den er stabil, denne platform. Jeg begyndte som en nødløsning i 2008, og det har fungeret upåklageligt siden; men “wordpress” selskabet er ikke stenrige, de har slet ikke samme finansielle sikkerhed som Google og de andre store “webkonger”. Jeg mener de har prøvet at sælge eller fusionere med en større finansiel partner. Jeg må undersøge det senere.

    Her har frosten også fået tag i jorden, men det har jo været nogle dejlige dage alligevel.

    Svar

Skriv et svar

