I fotofælden.

Smartlog-systemet har været nede i over en måned; men fungerer igen, og jeg forsøgte derfor -og med succes- at lægge et indlæg ind på http://www.farmer.smartlog.dk som her forsøges ført over til WordPress-bloggen:

Igen i år er vildtkameraet sat op ved kæret i Albertmarken.
Det er morsomt at følge aktiviteterne dag og nat. Især de natlige gæster er spændende at få et billede af, da de ellers kun optræder som spor i sne og pløre.

Ræven kikker jævnligt forbi. Det var nok værd at prøve at lægge en rævegrav ved det nærliggende jernbanespor. Det er tilsyneladende en yndet rute for rævene.

Rådyr passerer op til flere gange hver nat:

og to dåhjorte har også været forbi:

 

Om dagen er det duerne, som dominerer:

Vi har endnu ikke for alvor haft noget vintervejr, så duerne kan stadig have held med at yngle.
Duen foran i billedet har ingen halsring endnu, og er derfor først for ganske nylig fløjet fra reden:

I England yngler ringduerne året rundt, og når vi har engelske vejrforhold har vores danske duer samme manerer.
Jeg har endnu ikke set skandinaviske duer på træk; men det er tit de først kommer de allersidste dage i december eller i begyndelsen af januar.

6 thoughts on “I fotofælden.

  1. Jørgen

    Jeg har godt vidst at duer begynder på at bygge rede og lægge æg tidligt på året, men det er nyt at de – under de rette betingelser – får unger året rundt.
    Fortsætter du med wordpress eller vender du tilbage til smartlog?

    Svar
    1. natural2222 Post author

      Jeg dobbeltblogger lige i nogle dage, og så er det min plan at få lagt mine gamle blogindlæg fra Smartlog over på WordPress på en eller anden måde som jeg slet ikke har styr på endnu.
      Det er muligt, at jeg må købe mig til den omrokering. Under alle omstændigheder får jeg brug for hjælp til manøvren.

      Svar
  2. Ellen

    Jeg vil stille det samme spørgsmål som Jørgen – og håbe på, at du svarer “Jeg kører videre med WordPress” … det er da ikke til at stole på det der Smartlog, skulle jeg mene!

    Svar
    1. Ellen

      Pas!
      Men jeg har lige googlet “importer til wordpress fra smartlog”, og det gav en del hits, som jeg dog ikke har nærlæst, men jeg tror, du kan blive holdt fint i hånden til at få importeret til WP.

      Svar
  3. Donald

    Ellens kommentar om at man kan finde råd til flytning mv. er opløftende, men jeg kan nu godt forstå at det ville være rart med en hjælp til det, eventuelt købt.
    Billedet med ræven er godt, og jeg undrede mig om I stadig havde problemer med en ræv, som graver sig ind til høns og andet godt?

    Svar

Skriv et svar

